Andmebaas on jõudnud järgmisele tasemele, mida see tähendab?
Andmebaas on suurus on jõudnud järgmisele tasemele (järgmisesse gigabaiti), kuutasule lisandub 10€.
Lisatasu vältimiseks on võimalik tellida vanemate perioodide arhiveerimine, et vähendada Ektaco majutuses olevate andmete hulka. Enne peab veenduma, et kõik vajalik aruandlus oleks välja võetud kuna arhiveeritud perioodi kohta enam aruandlust ei saa.
Soovin toodet passiveerida, kuid ütleb, et ei saa kustutada tooteid, millel on laoseis, kuigi olen eelnevalt teinud laos inventuuri.
Tootel võib olla laoseis veel teisteski ladudes, tootele peab inventuuri tegema kõikides ladudes kui soovitakse toodet passiveerida.
Iga kord, kui avan kontori ütleb, et saadaval on uuendused, isegi kui uuendan kohe on järgmine kord sama teade.
Tuleb pöörduda Ektaco hoolduse poole. Selles konkreetses arvutis on programm uuem kui keskbaasis.
Kontorit käivitades ütleb «Uuenduste serveriga ei saa ühendust». Miks?
Programm ei saa uuenduste serveriga ühendust, kuna võrgus, kus parajasti asute on teine häälestus kui CompuCashis. Et seda teadet ei tekiks, tuleb helistada hooldusesse ja muudame häälestust. See teavitus üldjuhul ei sega programmiga töötamist.
Miks ma ei näe oma kasutajaga viimati lisatud ladu?
Kasutajal ei pruugi olla lisatud lao õigust. Näha saab vaid neid ladusid, mille õigus on kasutajale lisatud.
Ladude lisamiseks kasutajale:
Majahaldur → Personal → Kasutajad
Ülemises aknas valige kasutaja ning alumises aknas ‘Laod’ kaardil tehke topelt klikk lahtris ‘Lao nimi’. Avaneb abitabel ladudega, sealt valida ladu, mis lisatakse kasutajale, seejärel tuleb ette teine abitabel, kus saab valida, milliste ametiõigustega konkreetne kasutaja vastavas laos toimetada saab.
Kasutajad võivad olla eri ladudes erinevates ametites.
Pärast muutuse tegemist logige programmist korraks välja.
Kuidas arvet tühistada?
Arve tühistamine käib kontoris.
Arve tühistamine:
Müügijuht → Arvete register
Otsige üles arve ning valige see. Kui tühistatav arve on valitud, saab selle tühistada vajutades nupule ‘Tühista’. Seejärel avaneb tühistamise aken, kus tuleb märkida kas ja millised arvel olevad tooted tühistamisega lattu tagasi kantakse.
Kui „Tühista“ nupp ei ole nähtav on arve kas juba tühistatud või puudub arve tühistamise õigus.
Arve tühistamist ei saa tagasi võtta.
Kontori käivitamisel ütleb «pane arvuti kell õigeks». Mis see tähendab?
Kellaaeg või kuupäev teie arvutis ja andmebaasi serveris ei ühti.
Kui eelnevad seadistused on tehtud, tuleb kontoriprogrammi peal teha parem hiireklikk ning valida «Käivita administraatorina»/»Run as administrator», siis programm paneb arvuti kella samaks mis serveris.
Kuidas vanu tooteid ja kasutajaid kustutada?
Vanu tooteid kustutada ei saa, saab ainult passiveerida ehk teha mitteaktiivseks. Sama lugu on kasutajatega, neid on võimalik ainult deaktiveerida.
Toodete passiveerimine:
Ladu → Tooteregister ning sealt valida toode.
Topelt klõps lahtrisse „Passiveeritud“ tekitab sinna linnukese. Võib ka toote real vajutada CTRL+Delete. Tooteregistri uuesti avamisel seda toodet enam ei kuvata.
Kui tuleb ette Infoaken:
See tähendab, et tootel mida üritatakse passiveerida on laoseis. Et seda toodet passiveerida tuleb teha inventuur ning laoseis nullida.
Passiveeritud tooteid on võimalik näha valides:
Märkides kasti ära kuvatakse kõik passiveeritud tooted.
Kasutajate deaktiveerimine:
Majahaldur→ Personal → Kasutajad ning sealt topelt klõps selle kasutaja „Aktiivne“ lahtri peal, keda soovitakse deaktiveerida.
Kui on vaja kasutajat taas aktiveerida tuleb valida mitteaktiivsed kasutajad.
Seejärel kuvatakse kasutajad, mis ei ole aktiivsed. Et neid aktiveerida tulebteha topelt klõps „Aktiivne“ lahtri peale, mis tekitab sinna linnukese. Kasutaja on nüüd taas aktiveeritud.
Toode/tooted jooksevad valest laost maha. Miks?
Müügipunkt on määratud müüma tooteid teisest laost, Ladu ↔ Toode seos on määramata või vale.
Valida Ladu → Ladu ↔ Toode , sealt valida müügipunkt ja tooterühm, mille tooted valest laost maha lähevad.
Sealt on võimalik asendada/määrata ladu kust kaup peab maha minema müügi käigus kas filtri alusel või määrata ükshaaval. Tekib kolmnurk: siin müügikohas müün seda toodet mingist konkreetsest laost.
Ükshaaval määramiseks vajutada „Lao nimi“ lahtril topeltklõps ning avaneb abitabel, kus on loetletud olemasolevad laod, sealt valida ladu, kus toode maha peaks jooksma.
Näiteks joodav kraam läheb maha baari laost ja söödav kraam köögilaost.
Et valest laost maha jooksnud tooted nulli tagasi saada tuleb teha kas Inventuur või „Üle“ tüüpi saateleht laost, kust tooted algselt maha pidid jooksma.
Kuidas saab välja trükkida inventuuri põhja?
Inventuuri põhja saab välja trükkida avatud inventuuri sisus olles.
Ladu → „Inventuur“ ja sealt avada uus inventuur.
Seejärel vajutada printimis nuppu.
Avaneb järgnev aken:
Vajutada real „Tühi inventuuri nimekiri“ ja panna linnuke Tooterühmade kaupa“ ning seejärel „Trüki“.
Seejärel avaneb tühi inventuuri nimekiri, mille saab välja trükkida.
Kui linnutada ära kast „Tooterühm“ saab inventuuri põhja, kus on sorteeritud tooted tooterühmade kaupa, mis teeb inventuuri tegemise lihtsamaks.
Töökaaslased teavad mu parooli ja teevad tööd minu nime alt. Mida teha?
Tuleb koos juhatajaga (inimesega, kellel on kontoriprogrammis õigus kasutajaid hallata) uus parool määrata. Majahaldur – Personal – Kasutajad.
Sisestasin saatelehel koguse/hinna valesti, kuidas parandada?
Kui saateleht on juba aktsepteeritud siis tuleb see krediteerida, seejärel uus teha.
Ladu → Saatelehed ning valida valesti läinud saateleht.
Seejärel vajutada nuppu «Kreedit».
Avaneb kreedit saateleht kus kõik toodete kogused on miinusmärgiga, see tuleb aksepteerida. Tooted lähevad laost välja sama hinna ja kogusega millega need sisse tulid.
Valida uuesti algne valesti läinud saateleht ja vajutada nuppu «Kopeeri». Seejärel avaneb koopia vanast saatelehest, kus saab muuta kogused/hinnad õigeks.
Kui saateleht on parandatud tuleb see uuesti aksepteerida.
Tooteregistris on laohind täidetud, kuid aruannetes näitab omahinda 0.
Omahind tekib kui toodet lattu võetakse. Kui omahind puudub, ei ole toodet kunagi lattu võetud või on võetud 0 hinnaga.. Et seda parandada tuleks see toode saatelehega lattu võtta.
Kui laos on juba tootele mingi laoseis tekkinud, saab laohinda panna ka läbi Hinnainventuuri. Selleks Ladu – Inventuurid – valida täpiga Hinnainventuur (vaikimisi on aktiivne Koguse inventuur) – Uus inventuur.
Sisesta tootele uus laohind ja sulge ehk aktsepteeri hinnainventuur.
Arvet tühistades ütleb programm, et «Vähemalt üks artikkel takistab aktsepteerimist, kuna ta asub inventuuris.“ Kuidas saan tühistada?
Tühistada saab seda arvet siis, kui laoseisu muutmine maha võtta.
Müügijuht → Arvete register ning valida arve, mida tühistades annab teate «Vähemalt üks artikkel takistab aktsepteerimist, kuna ta asub inventuuris.“
Vajutada nuppu „Tühista“.
Seejärel avaneb tabel arve sisuga.
Toodetel, mis olid inventuuris tuleb ära võtta linnuke lahtrist „Lattu“, linnukese saab ära võtta tehes lahtri peal topeltklõpsu (see tähendab, et tooted ei tule arve tühistamisel lattu tagasi)
Kui „Lattu“ linnukesed on maas, saab arve edukalt tühistada.
Kas inventuuri tehes võin kassat samal ajal kasutada?
Jah, inventuuri avamisel saab valida kuupäeva ja kellaaja millise laoseisuga programm võrdleb loetud koguseid ja programmi järgi laos valitud hetkel olnud koguseid. Pärast inventuuri sulgemist muudetakse laoseisu selle vahe võrra, mis oli valitud hetkel laos. Ehk kui eile hommikul kl 9:00 tegime inventuuri ja oli puudu 5 pudelit limonaadi ja täna sulgesime inventuuri, siis laost võetakse vähemaks 5 pudelit limonaadi. Samal ajal võis ladu jooksvalt väheneda ka läbi müügi, aga see ei sega.