Startup ettevõtted lähtuvad oma igapäevatöös otsuste tegemisel statistikast, erinevatest mõõdikutest ja numbrilistest näitajatest. Neid mõõdikuid jälgitakse igakuiselt ja sageli jagatakse seda infot ka kõigi ettevõtte töötajatega.
Just see on üks põhjustest, miks meiletuntud firmad nagu Bolt, Skype või Wolt on nii edukad.
Hea uudis on see, et andmetepõhist juhtimist saab rakendada igas ettevõttes, ka kohvikutes ja restoranides.Reaalajas uuenevat infot kuvatakse sageli kontorites seinale kinnitatud ekraanidel. Andmeid saab ka hoida Excelis või Google Spreadsheetis, kuidas kellelegi mugavam on.
Selline andmete läbipaistvus ja selgus aitab aru saada, kui kiiresti ettevõte oma eesmärkide suunas liigub ja mis valdkonnas pole areng piisavalt kiire.
Samuti aitab selline info kuvamine töötajatel aru saada, kuidas ettevõttel läheb ja kuidas mõjutab nende panus ettevõtte arengut.
Andmeanalüüs restoraniäris KPI-de abil
Üks viis oma restoraniäri juhtida nagu startup ettevõtet, on alustada võtmenäitajate ehk KPI-de (inglise k. key performance indicator) sisse seadmisega.
Tegu on metoodikaga, kus ettevõte seab endale konkreetsed numbrilised eesmärgid ja jälgib neid igakuiselt. Siiski, ka ühekordne pilguheit andmetesse võib üllatada ja selgust luua.Tänu KPI-dele teab juhtkond alati, mis valdkonnale peab tähelepanu pöörama, et olla kasumlik, areneda kiiremini ja vältida raha raiskamist. KPI-d aitavad hinnata, mida oled juba saavutanud ja kui kaugel oled oma eesmärkidest.
Ainukeseks eelduseks on andmebaasi olemasolu, kust saad vajalikku infot hõlpsasti kätte.
Pildil veebipõhise Compucashi töölaua vaade.
Järgnevalt toome välja mõned näited restoraniäris levinud KPI-dest ja näitame, kuidas veebipõhise CompuCashi abil andmeid mugavalt hallata.Enamlevinud KPI-d restoraniäris
Kuna iga ettevõte on omanäoline, erinevad ka KPI-d nii sektori- kui ka valdkonnapõhiselt. Võimalik on valida sadade KPI-de vahel, ent sellest ei maksa end heidutada lasta. Kõige lihtsam on alustada kolme kuni viie KPI-ga: vali nad välja, lisa nad exceli tabelisse ja pane kalendrisse meeldetuletus iga kuu andmeid tabelis uuendada ning analüüsida. Siin on mõned näited KPI-dest, mis sobivad restoraniäri omapäradega.1. Toodete juhtimine.
- Tooterühma läbimüük
- Toote koguse läbimüük
- Top toodete müügi läbimüük
2. Meeskonna juhtimine.
- Müüjate top
- Arvete keskmine
- Arvete keskmine ühe külastaja kohta
- Külastajate arv
3. Müügi ja turunduse juhtimine
Müük ja turundus aitavad su äril kasvada. Jälgides neid võtmenäitajaid, suudad hoida näppu müügi- ja turundustegevuste pulsil. Võiksid alati teada:- kui palju on sul kliendikaardi omanikke (kui tihti nad oste teevad, mis on ühe ostu keskmine suurus);
- kui palju tehakse broneeringuid ning mis kanalitest (telefon, email, koduleht, sotsiaalmeedia leht)
- kui palju kulutad turundusele ja reklaamile,
- kui palju külastajaid käib sinu veebilehel,
- kui palju on sul sotsiaalmeedias fänne.