Kauplusele müügi- ja finantstarkvara valimine on oluline otsus, mis mõjutab ettevõtte efektiivsust, tootlikkust ja teeninduskvaliteeti. Kas piisab kassamooduliga raamatupidamistarkvarast, raamatupidamismooduliga kassaprogrammist või tuleks integreerida omavahel erinevad lahendused?
Uue kaupluse avamisel seisavad poeomanikud küsimuse eest, kuidas lahendada müük võimalikult mugavalt ja lihtsalt nii klientide, klienditeenindajate kui ka laotöötajate ning raamatupidajate jaoks.
Üks võimalus on kasutada raamatupidamistarkvara, millel on olemas kassamoodul. Selle eelis on ühtne süsteem, aga paraku kaasneb lahendusega ka rida miinuseid. Piiratud on kassamüügi funktsionaalsus, mis ei ole võrreldav spetsiaalse kassatarkvara võimalustega. Näiteks pole võimalik liita juurde kliendipoolset infoekraani, etiketiprinterit ega muid kassa eriseadmeid. Lisaks on spetsiaalsed kassatarkvarad optimeeritud nii, et müügiprotsess oleks võimalikult kiire, ent raamatupidamistarkvara kasutades peab klienditeenindaja müügi registreerimiseks tegema enamasti oluliselt rohkem liigutusi.
Teine variant on kasutada kassasüsteemi, mis sisaldab raamatupidamistarkvara. Sellel lahendusel on taas omad miinused – peamine on see, et raamatupidamisliidese funktsionaalsus ja kasutusmugavus pole sellisel tasemel nagu raamatupidaja ootaksid.
Kolmas lahendus on kasutada väga head raamatupidamistarkvara koos funktsionaalse kassasüsteemiga. Eestis on enimkasutatud raamatupidamislahendusteks Merit Aktiva ja Directo. Nende mõlemaga saab edukalt integreerida CompuCash kassasüsteeemi, mida kasutavad Eestis tuhanded ärid. Sel viisil ongi olemas parim tarkvaralahendus igas suuruses jaekauplusele. Miks? Sest CompuCashi ja raamatupidamistarkvara liidestamisel toimub müük ja laohaldus kassatarkvaras ning sellega saab ühendada ka veebipoe. Finantsiline pool ehk arved ja muu raamatupidamine toimub aga samal ajal ladusalt spetsiaalses raamatupidamistarkvaras.
Programmid liidestatakse omavahel mugavalt API-liidesega ning kasutaja võit seisneb selles, et ta ei pea tegema kummaski süsteemis järeleandmisi nagu kahe esimese lahenduse puhul. Samuti on CompuCashi kerge liidestada ka teiste raamatupidamistarkvarade, makselahenduste või videovalvesüsteemiga.
Merit Tarkvara turundusjuht Annike Käsi tunneb heameelt, et üha rohkem kliente mõistab, et sellise tarkvara kasutamine, kus on kõik võimalused olemas, ei ole alati parim valik. „”All in one” tarkvara lahenduse leidmine, mis sobiks kõikidele osapooltele, on pea võimatu,” sõnab ta. „Põhiline on see, et erinevad ettevõtte vajadustele vastavad tarkvarad ühilduksid omavahel API abil. Seetõttu on Merit Tarkvara jaoks API partnerite võrgustik väga oluline.”
CompuCash on Käsi sõnul hea näide partnerina sellest, et Meriti raamatupidamiseprogrammis ei ole kassamüügi moodulit, ent on väga hea partner CompuCashi näol, kelle abiga saavad nende kliendid võimeka kassamüügisüsteemi kasutusele võtta ja sealjuures raamatupidamise täielikult automatiseerida.
Mida jälgida kauplusele tarkvara valimisel?
1. Vajadused. Mõelge, milliseid funktsioone ja omadusi soovite tarkvaralt: lao haldamist, müügianalüüsi, kliendihaldust või muud tüüpi funktsionaalsust?
2. Skaleeritavus. Mõeldes tulevikule ja kasvupotentsiaalile valige tarkvara, mis on piisavalt skaleeritav ja suudab toetada ettevõtte kasvamist.
3. Kasutajasõbralikkus. Hea tarkvara on kasutajasõbralik, kiire ja lihtne.
4. Integratsioonivõimalused. Kas tarkvara saab integreerida teiste programmidega, nagu raamatupidamistarkvara, e-poe platvorm või turvasüsteemid?
5. Klienditugi. Veenduge, et teil oleks võimalik vajadusel kasutada emakeelset kliendituge ja teha uutele töötajatele tarkvaraalane koolitus.
6. Hind. Kas tarkvara pakub piisavat väärtust ja sobib teie eelarvesse?