Eesti paviljoni üheks suurimaks tõmbenumbriks tänavu Araabia Ühendemiraatides toimunud maailmanäitusel oli baarirobot, kes soovijatele joogid kokku segas ja välja jagas.
Automatiseerimine ja elektroonilistele platvormidele liikumine on tulevik, soovime me seda või mitte, ja sellest ei pääse ka toitlustus- ja meelelahutussektor.
Sealsamas Dubais on muuseas väga levinud ka e-menüüde kasutamine. Lähed restorani, võtad taskust telefoni, skännid laualoleva QR-koodi sisse ja see viib sind just õige restorani menüüni.
Tegelikult saab sellist võimalust kasutada ka e-riigis Eestis. Lahendust pakub kassasüsteeme arendav Ektaco. Sealjuures on siinne süsteem aga eelkirjeldatust juba samm edasi, sest selle kaudu saab klient ise ilma kelneri-ettekandja abita ka tellimuse sisse anda.
Teenindaja on üldiselt aina enam võtmas konsultandi rolli, kes annab nõu, millist veini valida või milliseid allergeene toit võib sisaldada. Ja ega e-menüüde tõttu ei pea paberist söögikaarti ajalukku saatma, see võib samuti paralleelselt kasutusele jääda.
Elektroonilise alternatiivi sisseseadmine tõstab kindlasti aga ka restorani mainet.
Praktilisem nii kliendile kui restoranile
Muidugi ei peitu peamine e-menüüde eelis vaid maines. Pigem on selleks e-menüüde praktilisus, need muudavad teenindusprotsessi palju kiiremaks ja sujuvamaks. Kui praegu tuleb teenindajal menüüd lauda viia, siis käia piilumas, kas klient on toidud-joogid välja valinud, tellimust võtta, selle kassasse sisestada, siis e-menüü puhul saab kõik need sammud astuda klient ise ja seda just siis, kui ta ise valmis on.
Eriti on e-menüüdest tulenevat praktilisust tunda tipptunnil, kui teenindajad ei pruugi piisavalt kiiresti klientide ja laudadeni jõuda. Samuti ei pea sellisel juhul muretsema eraldatud paigas asuvate laudade pärast, olgu siis tegu nurgataguse või eraldi korrusega. Hästi läbi mõeldes on nii võimalik kokku hoida ka personalikuludelt.
Ja näiteks bowling’usaalis võib e-menüüst automaatselt tellimise võimalus kasutada ka mängija, kes küll võtaks hea meelega veel ühe kannu õlut, kuid ei taha selle pärast mängu katkestada.
Muudatuste tegemine väga lihtne
Muidugi on erinevalt pabermenüüst e-menüüd hallata palju mugavam. Kui pabermenüüs tuleb muudatusi teha, peab selle välja trükkima. E-menüüsse saab muudatused sisse viia otse kassasüsteemist, olgu see uue roa või päevapakkumise lisamine, hindade korrigeerimine või roogade järjekorra muutmine.
E-menüüsse saab lisada ka pilte. Pabermenüüdes harilikult pilte pole ja kui nad ka seal on, siis harilikult nii väikesed, et neist head ülevaadet ei saa. Klient soovib aga enne tellimist ju ka visuaalselt näha, milline tellitav roog välja näeb, et mõista, kas see äratab temas isu või mitte.
Seadistamine vastavalt vajadusele
Võimalusi, kuidas süsteemi seadistada, on erinevaid ja nii saab e-menüüde ja tellimuste esitamise automatiseerimisel arvestada iga söögikoha eripäraga.
Näiteks saab reguleerida, kas tellimused liiguvad automaatselt kööki ja baari, või peavad teenindajad omalt poolt tellimuse enne töösseandmist ka kinnitama.
Et tellimus teenindajal kahe silma vahele ei jääks, saab süsteemi seadistada ka nii, et tellimuse kohta tuleb talle teavitus.
E-menüüde ja sealtkaudu tellimise kasutuselevõtt on väga lihtne. Selleks on vaja CompuCashi kassasüsteemi. Kassasüsteemis saab määratleda ära, millised toidud ja mis järjekorras menüüs kuvatakse ja soovi korral sinna ka fotod lisada. Süsteemi tehnilise seadistamise teevad distantsilt ära aga Ektaco spetsialistid.
Artikkel ilmus algselt Geeniuse blogis.