Lennusadam, kus tegutseb Eesti Meremuuseum, on üks kõige populaarsemaid muuseume Eestis. 2018. aastal külastas Lennusadamat üle 200 000 inimese.
Miks võeti Lennusadamas kasutusele iseteeninduskassa?
Lennusadama avamise järgsetel aastatel on muuseumi külastanud rekordiline arv inimesi. Suur külastajate arv suvekuudel, koolivaheaegadel ja jõulude ajal toob kaasa järjekorra müügipunktis.
Olgugi et müügipunktis on kaks piletimüügikassat, võtab ühe pileti müümine tavapärasest rohkem aega, sest külastajad armastavad teenindajatega vahetult suhelda. Veelgi enam, Meremuuseum avab 2019. aasta lõpus taas Paksu Margareeta uksed ning huvi uue atraktsiooni vastu püsib kõrgel pikka aega.
"Kes ostab muuseumipileti internetist Piletilevi kaudu eesmärgiga liikuda kiiremini järjekorras edasi, peab täna kahjuks pettuma. Piletilevi piletid ei ühildu meie süsteemiga, mille tõttu peame igale külastajale väljastama kassas uue pileti," tõdeb muuseumi teenindusjuht Herman Miller.
See olukord siiski varsti muutub, sest Meremuuseum on välja arendamas oma e-poe piletimüügi lahendust.
Millise muutuse tõi kaasa iseteeninduskassa kasutuselevõtt?
Meremuuseum on seadnud 2023. aasta eesmärgiks müüa ühes aastas pileteid 320 000 Lennusadama ja Paksu Margareeta külastajale. Külastajatele kiirema ja jätkuvalt väga hea teeninduskogemuse pakkumiseks on juba investeeritud ühte iseteeninduskassasse Lennusadamas.
Iseteeninduskassa seisab piletimüügipunkti lähedal ning võtab vastu kaardimakseid (sealhulgas viipemakseid). Olgugi et külastajad eelistavad piletit ostes teenindajalt infot küsida, võetakse pikema järjekorra puhul ikka suund iseteeninduskassa poole.
Iseteeninduskassa suurimad plussid:
- Kasutajaliides on neljas keeles: eesti, inglise, vene ja soome keeles;
- Makselahendusena töötab nii tavaline kaardimakse kui ka viipemakse;
- Kassasüsteemi (CompuCash) on võimalik integreerida Eestis toodetud tööhaldustarkvaraga Scoro, mis võimaldab vastu võtta ja hallata tellimusi;
- Kassasüsteemi kasutajaliides on lihtne ja töökindel;
- Kassasüsteemi haldaja saab ise luua ja muuta müüdavate toodete nimesid ja hindu.
Iseteeninduskassa ei asenda head inimest, ent parandab oluliselt muuseumisse pääsemise aega ning integratsioon Scoroga võimaldab lihtsasti hallata kõiki tellimusi.