Oled seni läbi ajanud vana kassaaparaadiga, aga mõtled nüüd, kui palju kiirem ja mugavam oleks, kui kassaprogramm oleks seotud kaardimakseterminaliga, võtaks vastu mobiilimakseid, peaks laoarvestust, tunneks ära püsikliendi? Kassatarkvarad, mis seda kõike võimaldavad, on olemas, aga kuidas valida nende seast see õige?
Tee selgeks, mis kassatarkvara vajad
Müügitarkvara soetamisel peaks esimeseks sammuks olema vajaduste kaardistamine. Et kassaprogrammi ei osteta üheks-kaheks aastaks, oleks vaja mõelda oma äri arendamise peale pikemas perspektiivis. Erinevaid müügitarkvarasid võrreldes vaata, kas neil on olemas
-
pilvepõhine lahendus, nii et pääsed müügiprogrammile ligi igas kohas
-
lojaalsussüsteem, millega jälgida püsiklientide ostusid ning teha neile personaalseid pakkumisi
-
laohalduse võimalus.
Tähtis on veenduda ka selles, et nii riist- kui tarkvara tuleks ühelt firmalt, sest sel kombel on võimalik probleemide korral ära hoida vaidlusi selle üle, kelle viga see on ja kes peaks olukorra lahendama.
Vaata oma silmaga üle
Kui tundub, et kassatarkvara oskab teha kõike seda, mida sul vaja, siis tasuks kokku leppida kohtumine, kus sulle pakutavat kassaprogrammi demonstreeritakse. Kohtumisel peaksid saama vastuse järgmistele küsimustele:
-
Kas kassasüsteemi on lihtne kasutada? Pea meeles, et müügitarkvara ei ole asi, mille kasutamine nõuab IT-teadmisi, vaid see peab olema arusaadav tavakasutajale.
-
Kas kassasüsteem on kiire? Proovi, kui kaua võtab aega näiteks müügi registreerimine.
-
Kas kassasüsteemiga saab teha kaardi- ja mobiilimakseid? Kui kassasüsteem ei ühildu pangaterminaliga ning hind tuleb sisestada käsitsi, siis võtab see kauem aega, ka võivad tekkida vead
-
Mobiilimaksed muutuvad üha populaarsemaks ning kassasüsteem, mis neid ei toeta, on juba aasta-paari pärast ajale jalgu jäänud.
-
Kas kassatarkvara müüjal on olemas arendusmeeskond, kui kaua nad on antud alaga tegelenud, millised on arendustegevuse plaanid? Tasemel ning pikaajaline arendustöö tagab selle, et müüja pakub tarkvara, mis on tõepoolest kohandatud siinse äritegevuse jaoks, mitte pole lihtsalt üks programm, mille edasimüügiõigusi omatakse.
-
Millist hooldust pakutakse?
-
Kui kaua võtab seadmete ülespanek aega?
-
Kas müüja pakub ka kassaprogrammi kasutamise koolitust?
Müügitarkvara valimine nõuab, et ostja ise teaks, millised on tema arenguplaanid, kus on ta praegu ja kuhu tahab jõuda mõne aasta pärast. Kassaprogrammi ostmise käigus tekkivad arutelud on kindlasti kasulikud ja konsulteerimine inimestega, kes sinu tegevusalaga aastaid kokku on puutunud, annab ideid ja inspiratsiooni oma äri arendamiseks.