Kulude kokkuhoid iseteeninduskassaga
Kui iseteeninduskassad alles turule jõudsid, esines kriitikat seoses hirmuga inimtööjõu asendumises tehnika poolt. See hirm pole end õigustanud - iseteeninduskassad võimaldavad ettevõttel ressursse paremini kasutada, sest osa teenindaja tööst on nii-öelda antud üle kliendile. Tänu tehnikale saavad inimese abita lahendatud lihtsad ja rutiinsed probleemid, mis annab töötajatele võimaluse tegeleda sisulise ning mõtestatud tegevusega."Kuigi iseteeninduskassad ei suurenda tingimata käivet,
vähendavad need kulusid."
2017. aasta teises kvartalis oli toitlustussektori vabade ametikohtade osakaal töökohtade koguarvust teiste sektoritega võrreldes kõige suurem. See on ka üheks põhjuseks, miks Tallinnas asuv toitlustuskett Plus otsustas juba kolm aastat tagasi mehitada oma esimese teeninduskohta nii-öelda robotitega. Selleks oli Tallinna Bussijaama Kohvik. Aasta hiljem võeti iseteeninduskassa kasutusele ka Mustika Kohvikus. “Otsus iseteeninduskassat katsetada ei sündinud kergelt, sest keeruline on arvutada selle tasuvust ning ennustada varguste protsenti” nentis kohvikuketi esindaja Heli Hansen. Hoolimata esialgsest hirmust toimub vargusi siiski väga harva ning kohvikutes on lisaks videovalvele ka regulaarsed kontroll-päevad. Pildil Tallinna Bussijaama Kohviku iseteeninduslett. Täielikult iseteenindusele on edukalt üle läinud Reval Café Swedbanki kontorihoone kohvinurgas, kus teenindaja palkamine oleks olnud ebamõistlik. Reval Café esindaja Rene Treifeldti sõnul on tegemist põneva katsetusega, sest peale Swedbanki töötajate ja nende külaliste pole teistel inimestel kinnise büroohoone kohvinurgas pakutavatele toodetele ligipääsu ning kohapeal puudub ka teenindaja, kes aitaks ostude eest tasuda. Rene Treifeldt on katsetuse tulemustega igati rahul, eriti kuna Swedbanki puhul oli vaja tagada ka makselahenduse kõrgem turvalisus. Seetõttu saab kohvinurgas maksta toodete eest üksnes viipemaksega, see tähendab, et ühe ostu suurus ei saa olla üle 25 euro.Mugav ja kiire teenindus
2016.a. tarbijakogemuse uuringu kohaselt eelistaks lausa 71% tarbijatest iseteenindussüsteemi klienditeenidajale. Üllatavalt suur poolehoid iseteenindussüsteemi vastu võib olla seotud mitterahuldava klienditeeninduskogemusega, sest pea pooled sama uuringu küsitletutest on just seetõttu otsustanud mõne ettevõttega enam mitte tegemist teha. Hea klienditeeninduse kogemuse pakkumiseks tuleb toitlustajatel palju vaeva näha. Üks võimalus silma paista, konkurentidest eristuda ja kulusid kokku hoida, on võimaldada klientidel end ise teenindada. See on eriti oluline just argipäeviti lõunapausi ajal, kus keegi ei soovi seista pikkades järjekordades. Iseteeninduskassasid arendades arvestab Ektaco nii toitlustusasutuste kui ka klientide vajadusi. "Hästitoimiv iseteenindus peab olema kliendi joaks selge ja lihtne. Klient peab võimalikult väikese vaevaga saama aru, mida ta tegema peab," selgitab Ektaco kassasüsteemide ärisuunajuht Martin Laur. Mustika kohvikus einestajatel on enne lõunasöögi juurde asumist vaja läbida iseseisvalt vaid kolm lihtsat sammu:- valida toit kolme hinnaklassi vahel: supp hinnaga 4,50€, Aasia buffet hinnaga 6,50€ või täis buffet hinnaga 7,50€;
- registreerida tehtud valik iseteeninduskassas ning
- maksta ostu eest pangakaardiga.