fbpx
  • CompuCash on loodud selleks, et lihtsustada müügitegevusi, vältida rahalisi ja kaubaga seotud kadusid, hoida äritegevus kontrolli all, integreerida ettevõtte tööprotsesse ning võimaldada efektiivset kvaliteetset klienditeenindust.

    Hooldus:

    E-R: 9:00 – 17:00

    +372 639 7937

    501 9099 (muul ajal, ärikriitilised probleemid)

    kassa@ektaco.ee

  • CompuAccess on terviklahendus, mis aitab aega ja raha kokku hoida. Tööaja planeerimine, graafikus vajalike muudatuste tegemine ning reaalsete töötundide mõõtmine toimub ühes programmis. Liidestus personalitarkvaraga annab kvaliteetse sisendi ka palgaarvestuseks.

    Hooldus:

    E-R: 9:00 – 17:00

    +372 639 7939

    compuaccess@ektaco.ee

     

Saage tuttavaks: Rannes Pärn, Ektaco tarkvaraarendaja

Ektaco tarkvaraarendaja Rannes Pärn pole alati koodi kirjutamisest huvitunud, ent on tänaseks oma noore ea kohta märkimisväärselt palju saavutanud. Uurisime jutukalt ning koloriitselt Ranneselt, mis teda ametialaselt motiveerib, kuidas avastas ta enese jaoks programmeerimise ning mis peitub tema edusammude taga.

Millest sai alguse sinu huvi programmeerimise vastu?

Koolis mul ei tekkinud huvi koodi kirjutamise vastu, sest koolis oli lihtsalt igav. Kõik ained, mis olid vähegi loogilised, tulid mul loomulikult välja. Välja arvatud kunst ja muusika - nendes ma loogikat ei leidnud.

Lisaks jalgpalli mängimisele otsisin intellektuaalset pinget ja põnevust arvutimängudest. Võtsin mängimist väga tõsiselt. Lausa nii tõsiselt, et käisin isegi Inglismaal võrgupeol, millest võttis osa tuhandeid inimesi.

Kuidas sa Ektacosse tööle sattusid?

Ektacosse tulin tädipoeg Tauri soovitusel, kes pakkus mulle suveks tööotsa seadmete ettevalmistajana. Esialgu plaanisin töötada vaid suvel, kuid juhuste kokkulangemisel muutus mu ametipositsioon väga kiiresti ning järsku avastasin end töötamast kooli kõrvalt osalise koormusega. See oli huvitav periood, sest mul oli pea üsna laiali otsas ning ma ei teadnud, mida ma oma eluga tahan peale hakata. Järgmisel suvel olin taas täiskoormusel tööl. Kogu selle aja oli mul soov saada arendajaks, aga puudus motivatsioon midagi ette võtta. Õnneks kasvasin 2016. aasta suvel suureks ja tekkis motivatsioon.

Millal tekkis äratundmine, et oled leidnud enda jaoks selle õige eriala?

2016.a. suvel, mil avastasin endas motivatsiooni tööd teha, hakkasin üha suuremaid projekte enda nimele võtma. Järsku sain “noorema hooldustehniku” ametitiitli asemele “hooldustehniku” nimetuse.  Kuna hooldusesse oli veelgi abikäsi vaja, kutsusin appi enda vana sõbra Tarmo arvutimängude päevilt. Koos töötades süvenes ka mu huvi programmeerimise vastu, sest see pani mind pingutama. Kui minu arendatud programmiga installeeriti Weekend festivalil kassa arvuteid ja ma töötasin festivalil tehnikuna, sain tõelise hoo sisse. Festivali nädalavahetusel töötasime 38 tundi järjest. See oli võimas kogemus! 2017.aasta saabumisega otsustasime Tarmoga, et aeg on küps liikuda edasi üksnes tarkvara arenduse suunal. Tarkvara arenduse osakond võttis meid oma tiiva alla ning lõi mulle ja Tarmole võimalusi õppimiseks ning arenemiseks.

Kas võib öelda, et sinust on saanud kirglik programmeerija?

Jah, kindlasti! Ma veetsin 9 järgnevat kuud ainult tööd tehes: neli päeva nädalast kassahoolduse tiimis ning ühe päeva arendajana. Arendusele läks nädalas kindlasti rohkem aega kui kassahooldusele, kuna pühendasin sellele ka oma vaba aja kodus. Arvan, et mitteametlikult oli mu töönädal ~70 tundi pikk. Keegi ei palunud mul kunagi lisatunde teha, olin lihtsalt ise nii motiveeritud tööd tegema. Selline pingutus tõi ka tulemust. 2017.a. septembris pälvisin ametlikult „Junior Software Developer“ tiitli. Tundsin, et tahan veelgi enam selle tööga tegeleda ning töö ja hobi olid sulandunud üheks.

Mis rolli kannad sa täna Ektaco meeskonnas?

Nüüdseks olen Ektacos töötanud 11 kuud arendajana ning hiljaaegu kadus ka “Junior” mu Software Developer ametinimetuse eest. Ma ei keskendu fronti või backi arendamisele, vaid olen valmis end alati abiks pakkuma kui tekib mingisugune keerulisem olukord, mis nõuab nuputamist. Võin väita, et osake minust on kõigis Ektaco toodetes, sest olen pea kõikides projektides mingi osa koodist kirjutanud, olgu selleks siis CC4000 kassa või kontor, Argos, CompuAccess või CC5. Võin ka kindlalt väita, et minu ületundide osakaal ei ole langenud, küll aga nimetaksin ma neid pigem “hobitundideks”.

Kuidas sa ennast Ektacos tunned?

Arvan, et minuga ollakse rahul, sest mulle on antud suur vastutus. Siit järeldan, et ettevõtte juhtkond ja töötajad usaldavad mind. See on minu jaoks oluline ja tänu sellele tunnen ennast Ektacos väga hästi.

Millised on su isiklikud erialased ambitsioonid?

Minu eesmärk on saada veelgi pädevamaks ning tegeleda põhitöö kõrvalt projektidega, millega jätta maha oma jälg. Kindlasti ei ole ma inimene, kes rahulduks mugavustsooni vajumisega ja võin julgelt väita, et kui mõni meie vanemarendaja laisaks peaks jääma, siis olen kohe valmis ta kohale kandideerima.

On sul erialaselt ka humoorikaid vahejuhtumeid ette tulnud?

Selliseid klassikalisi juhtumeid hoolduses on ikka ette tulnud, kus helistad kliendile “kas võin tulla kassat paigaldama, on teil kõik vajalik olemas?” ning olles jaatava vastuse saanud, saad alles kohale minnes teada, et värvitakse lage, elektrit ei ole ja lett saabub ka alles homme. Samuti on ette tulnud olukordi, kus mõni minu valdkonnas tuntud ekspert ei saa üllatuslikul kombel hakkama mõne elementaarse ülesandega, põhjenduseks tuuakse näiteks väide, et arvutiprogramm on halb.

Millisena näeb Rannest ettevõtte tegevjuht, Kaido Jelle?

Olen jälginud Rannese kasvamist ootamatult kiiresti poisikesest meheks, kes on täna Ektaco jaoks ülimalt vajalik ja südametunnistusega arendaja. Tema puhul kehtib kindlasti vanasõna – tee tööd, siis tuleb ka armastus.

Ektaco - karjäärivõimalus ka Sulle!

Ektacol on olnud head aastad. Meie klientide arv kasvab ning tooted CompuCash ja CompuAccess arenevad jõudsasti. Otsime alati oma meeskonda andekaid ning pühenunud inimesi. Sel suvel liitusid meiega viis uut inimest: testija Andrei, arendajad Philipp ja Oksana, kassa hooldustehnik Aleksei ja läbipääsude osakonna hooldustehnik Mart.

Kui soovid meie meeskonnaga ühineda, siis kirjuta meile juba täna! Loe lisa siit.

Otsid lahendust, mis töötab?

Täida vorm või võta meiega ühendust

telefonil +372 654 2150

Saada päring

Edasi

Võtame ühendust!

    CompuCash on loodud selleks, et lihtsustada müügitegevusi, vältida rahalisi ja kaubaga seotud kadusid, hoida äritegevus kontrolli all, integreerida ettevõtte tööprotsesse ning võimaldada efektiivset kvaliteetset klienditeenindust.
    CompuAccess võimaldab mugavalt planeerida töögraafikud, mõõta lihtsalt reaalset tööaega, sh nii automaatselt kui ka soovi korral detailselt paljude tööliikide kaupa. Sisukad raportid nutikateks otsusteks ning kvaliteetne sisend palgaarvestuseks.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.